קידום אתרים בגוגל יכול להצליח אם בשלב הראשון נתכנן את מבנה האתר כראוי , ישנם מספר גורמים אותם חשוב להבין: אחת הדרכים הנפוצות בשלב בניית האתר הרעיון לבנות אתר באמצעות מנוע דינמי היוצר דפים נוספים עבור הגולשים ועבור למנועי החיפוש, בצורה דינמית. להלן מספר נקודות אותם כדאי לקחת בחשבון לפני תהליך בניית האתר: אתר סטטי בדרך כלל מקבל מיקום טוב בגוגל. גוגל מעדיף באופן ברור אתר סטטי. אתר דינאמי עם הרבה משתנים הינו חיסרון , גוגל מייחס אליו פחות חשיבות.
מומלץ לא להשתמש במשתנה "&id=" , התוכנה של גוגל מתעלמת במקרים מסוימים מדף הכולל פרמטר זה. אתר דינמי היוצר דפף סטטי מומלץ בהחלט. אתר פלאש וגרפיקה עשירה מידי בהחלט לא מומלץ. עומק וגודל האתר, בכמה הקלקות הגולש יגיע מהדף הראשי ועד לדף הפנימי ביותר באתר. ככל שמספר הקלקות נמוך יותר הדף הופך לחשוב יותר . מומלץ לבנות מפת האתר ,מפת אתר הוא דף שבו יש קישורים אל כל דפי האתר. אם אתם מעוניינים להכניס מילת מפתח לשם של הדף, מומלץ להפריד בין מילות המפתח בסימן ( - ) ,לא מומלץ סימן קו תחתי ( _ ).
בדרך כלל בעלי אתרים רבים רוצים כי דף הבית יופיע עם גרפיקה עשירה או פלאש גדול , באתרים שכאלה יש בעיה עיקרית של מעט מידי טקסט בדף הכניסה ולכן על פי רוב האתר לא יופיע במנועי חיפוש. אפשרי כמובן להתגבר על כך שגוגל לא סורק ומאנדקס אתרי פלאש,מומלץ לבנות גרסת HTML שתכיל הן גרפיקה והן פלאש. פרויקטים כאלו מייקרים על עלויות הקידום אך משמשים כפשרה לבעלי אתרים שלא מוכנים לוותר על הפלאש המהודר. בכל אתר חשוב לשמור על אחידות ולהשתדל כמ כמה שפחות לשנות את מבנה האתרףמה שעלול לגרום לפגיעה בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.
ירון יוגב מומחה קידום אתרים בגוגל AdWords, בלוג פרסום בגוגל- איך לעשות כסף עם פרסום בגוגל.